söndag 14 mars 2010

Tävling med mera




Hej. Nu var det läääänge sen jag skrev något här.. Har varit fullt upp både på jobbet o på fritiden. Ska skärpa mig,I promise.

Lördagen den 6 mars så hade Gonzo sin WP tävlingsdebut.SWBA hade sin kickoff i Norrköping. Åby tennishall var placet. Vi ställde upp i en sk "funpull",dvs en icke meriterande tävling. Funpullen är till för att lära sig hur en riktig tävling funkar,reglerna är dom samma förutom att man bara får 5 drag på sig och inte får dra mer än 15 ggr hundens vikt. Har då ALDRIG varit så nervös...Trodde ärligt talat jag skulle spy när det var dax för Gonzos första drag.. Men grabben jobbade på jätteduktigt!!!!! Inte var dag min bulldog e lugnare än mig själv=) Funpullen var första momentet för dagen o efter den följde en heldag med tävlan för de lite mer rutinerade ekipagen. Bästa helgen ever! Träffade såväl gamla som nya bekantskaper. Underbara mäniskor o hundar. Längtar tills nästa tävling!

2 kommentarer:

  1. Ni var ju superduktiga, både du och Gonzen! :-)

    Och det var en väldigt trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Läser och ryser! Vad kul att ni gjort debuten och att det gav mersmak till mer tävlande. Lycka till!

    SvaraRadera