söndag 6 september 2009

Hell hound on my trail/Bläckbyte...

Igår var det äntligen dags för mig att få lite bläck!! Länge sedan nu. Kan vara lite smått frustrerande att tatuera folk hela dagarna, och inte så sällan med motiv man själv skulle vilja ha,och inte få något själv.. Men igår så! =) Cilla,Håkan och Isabelle kom upp till shopen så vi fick måla lite=) Jag satte dit en blomma och la lite" japansk" bakgrund på hennes arm. Svårt att se på bilden men skuggningarna går runt hennes armbåge och upp över baksida arm. Börjar ta sig nu,ett par sittningar till så är hennes sleeve klar. =)

Grunnat länge på att tatuera en bulldog på ryggen men det fick bli på revbenen strax under armhålan istället...ännu en tom fläck borta:) Gjorde inte så ont som jag vill minnas på revbenen eller så körde Cilla väldans "snällt". Tusen tack Cilla!

Valde att lägga till texten "Hell hound on my trail" efter en av mina favvo låtar me Robert Johnson. Finns det en Hell hound så är jag övertygad att det är en bulldog så jag tyckte det var en passande combo. Postar en länk till denna eminenta låthttp://www.youtube.com/watch?v=sqgcM_CmhdA Postar även en konon cover på låtenhttp://www.youtube.com/watch?v=uH2gEBOM684 gjord av Billy Boodman


R.I.P Robert Johnson 1911-1938

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar