måndag 13 juli 2009

Naturen är grym




Stod i köket och plocka i diskmaskinen när jag hörde ett våldsamt tjatter,pipigt tjatter från badrummet.. Sprang dit för att kolla vad som hände och fick se att min lilla mesiga snälla taniga katt "pisurn" hade släppat in en levande svala från balkongen.. Hon sopa mattan med den stackars svalan medans min bulldog lungt stod o kolla på med huvudet på sned.. Var inte lätt att rycka svalan ur klorna på min lilla killing-machine men det gick till slut =)

Bar ut den skräckslagna söta varelsen på balkongen och efter att ha vilat sig 10 minuter så flög den sin kos. Vet ju att detta är naturens gång. Tycker ändå att Pisurn ska hålla sig till sin burkmat..Med risk för att spoila min image så måste jag berätta att jag e våldsamt svag o blödig när det kommer till alla djur utom insekter...en riktig mjukis..

Dagens goda gärning? =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar