onsdag 29 juli 2009

Vasaloppet 2010....




Ja,nu e det beslutat! Ska banne mig åka vasaloppet nästa år!! Prata lite löst med Firden,Bäckis & Henriksson på fyllan i helgen om vi inte skulle ta och prova..9 mil på skidor e väl en baggis tänkte vi...idag är jag inte såååå tvärsäker dock. Testade flåset lite igår och tog cykeln ner till Torsby(3km) gick jättelätt tyckte jag,men så är det ju nerförsbacke typ 2,5 km oxå. Hem var det värre..Orkade fan inte riktigt. I sista knäppen uppför och under 45an tog det stopp! Varända muskelfiber i låren formligen skrek på hjälp!!!!! Denna sista knäpp får lov och bli min "Rocky trappa"..


9 mil..de e fan långt..I`m in bad shape och dessutom är det över 20år sen jag stod på ett par skidor...Men fan,det måste gå! Får dra ner på ciggen och börja röra sig lite. Skam den som ger sig och vrång det är jag till max =)


1 kommentar:

  1. Ha ha! Det skulle varit en trevlig syn att få se, en kille i indian frisyr och klistermärken över hela kroppen, hängandes över en järnhäst medans musklerna skriker på hjälp!
    Kul berättelse :-)

    SvaraRadera