fredag 10 juli 2009

Tatuering..mer än bara bläck???







Varför tatuerar sig folk?..en vanlig fråga för den oinvigde. Det är bara drägg o kriminella som bär sånt skit..en vanlig fördomsfull replik för den oinvigde...tänk om du ångrar dig?? Tänk hur du kommer se ut på ålderdomshemmet...Yttligare fraser ur den oinvigdes mun...

Tatuering för mig betyder sååå mycket för mig! Är jag glad,let`s selebrate me en ny tattoo,är jag ledsen så funkar en ny tatuering som balsam för själen. Upplever själva tatuerings momentet skräckladdat blandat med njutning..visst gör det ont när nålarna jobbar sig in i huden men jäklar vilken kick det är!!! Just själva grejen att göra något så permanent är ju otroligt befriande,en känsla av eufori,smärta och så får man ju en sjysst souvenir med sig när man lämnar studion=)


Idag är det inte bara "drägg" som tatuerar sig. Folk gaddar sig av måååånga olika orsaker.

Endel är "ink junkies" som mig(tatueringar är hemskt beroendeframkallande och när man målat större delen av kroppen så ser man inte den nya gadden hemma i spegeln utan nästa tomma fläck,lite av att vara naken känsla..Typ som en anorektiker,ju smalare denne blir ju mer överviktig känner denne sig. Kallar detta fenomen "Bläckorektiker").

Somliga vill föreviga sina nära och kära,andra hylla el ha hjälp med att bearbeta sorg av någon de förlorat. En del vill bara ha något snyggt,roligt el Coolt att pryda sin kropp med,andra följer modevågen som sköljer fram nu i "Miami ink"och "Ed Hardys" svallvågor..

Det gammla argumentet jag nämnde ovan ang ålderdoms hemmet...Fan vad roligt vi tatuerade kommer ha när vi sitter och sträcker ut skrynklig hud och granskar våra gammla bilder och tänk vilka historier vi kan berätta för varandra ang varje enskild gadd!! Varje gadd har ju sin historia och den glömmer man aldrig. Lite som att knalla omkring med ett fotoalbum el blogg el dagbok på sin kropp!!=)

Visst,tatuering är inte för alla men jag älskar det. Är oerhört stolt över att vara målad. Sen att VF`s reporter påstod att jag såg ut som ett klotterplank efter en intervju med mig ser jag bara som en komplimang! Det är ju just det jag är,mitt egna lilla klotterplank!
Bilderna jag lade ut är exempel på vad folk valt att pryda sina kroppar med senaste tiden nere i min studio. Koolt,snyggt och mode..

2 kommentarer:

  1. Att bära med sig sitt eget fotoalbum eller sina egna historier på sin kropp. Spännande att läsa om varför folk tatuerar sig.

    SvaraRadera
  2. Som ett fan av Nightmare before Christmas gillar jag så klart den tatueringen ovan, men den med klubban var härlig den med. Både söt (ha ha) och rolig på samma gång.

    SvaraRadera