fredag 7 augusti 2009

Inlines och en magsjuk bulldog...



Vakna i morse och möttes av en frän stank...Gonzo hade gjort en olycka...magsjuk stackaren! Han är exemplariskt rumsren i vanliga fall. Bebisen skämdes rejält och gjorde sitt bästa för att verka osynlig stackaren.. Nåväl,fick bli hemma från jobbet för att ta hand om den lilla bulldogen.


Tog en tripp till Fortum ski tunnel och köpte mig ett par stavar med asfalt spetsar. Kollade också på rullskidor men de va svin dyra!! Fick styra bilen ner te Sunne för o kolla på inlines istället. Väl på plats i Intersport butiken så fann jag inga inlines som passade förutom de absolut dyrast förstås...-3000kr!!!!!!!!!!! "det är fjol årets så de är sänkta te 2000" sa killen i affären. För dyrt hävdade jag.."får jag tusen då?" fråga han,Nej du får 800 sa jag lite på skämt och han godtog de!!! Fan inte var dag man får en 3000kr vara 2200 billigare! Skit fräna inlines med stoooora hjul! Kostade också på mig en hjälm,lite corny men då jag inte är direkt van att stå på inlines så e de nog bäst att skydda sin knopp. Fann en "cool"(om nu en hjälm kan va de) blå hjälm med döskallar på. Nu jävlar ska de tränas inför vasaloppet!!


Kan berätta att nu i skrivande stund så verkar Gonzo blivit friskare, Gôtt!

2 kommentarer:

  1. Hjälm är alltid coolt!! Jag har typ 3 stycken.

    SvaraRadera
  2. Om jag behöver pruta nån gång så ringer jag efter dig.

    SvaraRadera