fredag 28 augusti 2009

Sista dagen som 33åring...

Denna dag började inte bra....Hade lite ont i vänster öga igår och när jag vaknade så var fanskapet igenmurat.. Fick ringa ner till vårdcentralen. Fick en tid direkt! Slängde i mig en kaffe o tog en cigg innan jag rusade ut till bilen. Åkte ett par meter och märkte att det vibrerade våldsamt i ena hjulet..PUNKA!!! Gav fan i detta och tvingade Forden ner till sjukstugan. Doktor Holm konstaterade att jag fått en infektion i ögonlocket och punkterade denna. Han skrev ut en salva som jag skulle ta 2ggr dagligen i en vecka. Smög ner till macken o pumpade hjulet sedan upp till apoteket. Väl där så berättade de att salvan inte fanns på lager...suck. De skulle få tag i Doktor Holm o se om han kunde skriva recept på en liknande salva under dagen. Ont och svullen som jag va(är) så ville jag inget hellre än att ställa in arbetsdagen men bet ihop. Dagens kund hade åkt ända från Göteborg för att få sin första tatuering,kändes taskigt att avboka. Lade linjerna till denna Göteborgares första tatuering. Rätt kaxigt stor pjäs att förlora sin "oskuld" med. Slutade dagen med ännu en förstagångs tatuering,en tjej som ville ha 2 söta katt tass avtryck på foten.

Nu ikväll har det bara slappats o kollats på film. Var lite illamående en sväng..mina norrlänska grannar käkade surströmming på sin uteplats under mig..dessa vidriga ångor smög sig in en smula...Blev X-antal doftljus tända för att bekämpa denna vidriga odör.

Ja,imorron blir man ett år äldre...men jag tror att kommande år kommer bli great! Fast visst svider det lite att fylla 34...6år kvar till 40..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar