lördag 15 augusti 2009

Ont,regn och bad

Gick upp tidigt och sög i mig mina obligatoriska koppar kaffe och cigg i väntan på att Henriksson(en av de andra dårarna som ska me o åka vasan) skulle komma. Han och jag gick ut och gick en rask promenad på en timme. Benhinnorna höll på o sprängas kändes de som första halvtimmen men det gick sakta över som tur va.. En timme senare åkte vi till gymmet..tränade bröst o triceps..Fan va jobbigt!!! Kan upplysa om att nu i skrivande stund så värker det rejält...
Resten av dagen blev det välförkänt slött..Enda trippen blev en tur te den årliga veteran marknaden. Fann dessvärre inget skrot värt att köpa. Men jag kan tänka mig att många bil o mc freaks fann många guld korn. På kvällen så gick Pernilla i väg på temafest. Tema "peruk"(därav den lila kreationen). Själv trotsade jag ösregnet och tog med mig Gonzo och åkte ner till Deje för att hälsa på Håkan och Cilla. Gonzo har en crush på Nelly Nyström. Familjen Nyströms nytillskott "Biffen",Nelly och Gonzo härjade vilt! 3 bulldogs i samma rum kan närmast jämnföras med en mindre jordbävning! Full fart kontra tyngd kontra damp kontra envishet kontra dumhet... Blev bjuden på grillat och staaaark öl korv(rolands jävlar hette den visst)! Senare på kvällen upptäckte Cilla att nån av hundarna länsat skålen med ölkorv...Håller tummarna på att det inte var Gonzo..då lär det bli skita av i nåra dygn...Håkan o Cilla hade eldat upp tempen rejält i sin ganska nyinköpta badtunna. Första gången jag prova en sådan. Koolt,hett som fan fast man sitter ute under bar himmel i kallt höstväder. En grej jag mer än gärna upplever igen. Gärna med ett par svalkande öl...Nelly Nyström(Ett kort från tidigare i sommar)

"Biffen" Nyström(oxå ett kort från tidigare i sommar,den lilla grabben har växt REJÄLT sen dess)

Tack Cilla o Håkan för en trevlig kväll!

1 kommentar: